Perustiedot

Espoon Telinetaiturit ry (EsTT) on espoolainen voimistelulajien erikoisseura. Seuran lajit ovat: Telinevoimistelu, trampoliinivoimistelu, TeamGym, parkour, jumppakoulu, perheliikunta

EsTT perustettiin vuonna 1978 – reilussa neljännesvuosisadassa se on kasvanut pienestä suureksi: toiminnassa on tätä nykyä mukana vuosittain noin 1400 lasta, nuorta ja aikuista. Toiminta keskittyy Tapiolassa sijaitsevaan Tuulimäen väestönsuojaan, mutta myös Ruusutorpan ja Laurinlahden kouluilla toimii viikottain trampoliini- ja telinevoimisteluryhmiä.

EsTT:n tavoitteena on edistää lasten, nuorten ja aikuisten voimisteluharrastusta alueellaan, kasvattaa kilpavoimistelijoita sekä järjestää muuta voimisteluun liittyvää toimintaa. Seura tarjoaa harrastus- ja kilpailumahdollisuuksia naisten ja miesten telinevoimistelun, trampoliinivoimistelun ja näytösvoimistelun saralla. Lisäksi EsTT:ssä on Ponnari-toimintaa kehityksessä viivästyneille lapsille ja nuorille, temppujumppaa iltapäivisin alle kouluikäisille, vauvajumppaa perheen pienimmille ja leirejä koululaisille.

Seuran toiminnan päätehtävä on lasten ja nuorten voimisteluliikunnan tarjoaminen ja kehittäminen Espoon alueella. Harrastus- ja kilpavoimistelutoiminnan ohella EsTT järjestää jäsenistölleen koulutusta, leirejä, tapahtumia, retkiä ja näytöksiä.

Lisätietoja seuran kotisivuilta...

Espoon Telinetaiturit ry: Joukkueet

Tähän seuraan ei ole liitetty yhtään joukkuetta.